Seward terug naar Anchorage

3 augustus 2016 - Anchorage, Alaska, Verenigde Staten

Deze dag zouden we vroeg opstaan, omdat er vele dingen te zien en te doen zijn onderweg. Gisterenavond een paar uitgekozen, en toen gaan slapen in de wat bleek goede bedden.
Pas om half 10 werden we wakker. Deze slaap haden we echt nodig.snel even wat spullen halen voor het ontbijt en lunch, want we hadden een volledige keuken in het appartement.

Hiervoor moet je in Seward bij een organische kruidenier zijn. Het bleek nog een hele kunst om wat betaalbaars te kopen. Voor degenen die denken dat we overdrijven:
-    8 eieren voor 8 dollar
-    Een brood voor 8 dollar
-    Een stuk  kaas, ca 150 graag voor 5 dollar
-    Melk, 5,
-    3 blikken soep 10 dollar
-    Boter, 5
-    Granolarepen, 8 dollar.
Hiervan hebben we echter heerlijke kaas- ei boterhammen op toast gemaakt, welke we aan de baai van Seward hebben opgegeten. Zelden zo’n mooi uitzicht gehad.

Vervolgens gestart aan de weg terug. Het weer was in de ochtend echt veel beter dan gisteren. Het was zelfs warm. Hierdoor was het uitzicht weer anders.

Onderweg een wildlife resque bezocht. Hier hebben we veel alaskaanse dieren gezien. De moose was indrukwekkend. Mijn beer-score is nu 3. De dames hadden er echter ieder al twee in het wild gezien.....

Tenslotte de auto teruggebracht naar de luchthaven, waarna we met de bus terug gingen. Dit duurde even, aangezien de vertrektijden wat onhandig (voor ons) stonden aangegeven. Dit gaf ons wel tijd om te eten in het restaurant, met uitzicht op de vliegtuigen.
Er landden hele kleine charters. Misschien wel beroemdheden, met hun gevolg... Zo fantaseerden we.... Het bleken gewoon lokale reizigers te zijn... Maar wie weet....

Tenslotte terug naar het hotel via een korte wandeling in de stad. Ook Anchorage is s’avonds wat ruiger, dus snel terug en gaan slapen.

Score
Beren         5    5    3