Eerste dag Ijsland

29 augustus 2016 - Reykjavík, IJsland

Na een ruim uur komen we de deuren van de luchthaven uit en gaan op zoek naar de huurauto. Een bus brengt ons naar Sixt, waar we erg lang moeten wachten. Julia en Simone staan buiten in 10 graden, dat is wat kouder dan we gewend zijn. Patrick wacht meer dan een half uur omdat er per se zo veel mogelijk verzekeringen aan een ouder stel verkocht moeten worden. Dat gaat mij niet gebeuren...

We krijgen een Opel Astra mee, dat is wel even wennen, en ook het rijden in ijsland is echt anders. We rijden als eerste naar het hotel, waar gelukkig onze kamer al vrij is. We mogen meteen de kamer op. Julia duikt meteen in bed, en Wij gaan ontbijten in het hotel ( en sneaken wat broodjes en zalm mee voor Julia).

Na het broodnodige inhaalslaapje gaan we Reykjavik in. We lopen door de winkelstraat, het oude gedeelte en de oude haven. Tenslotte lekker in een parkje, met uitzicht op de haven en de oceaan.

Snel boodschappen doen , en pizza halen in het winkelcentrum. Deze op de kamer even opeten, en dan vroeg slapen.

Het water in het hotel bevat veel zwavel. Aan de ene kant krijg je er een zachte huid van, alsof je in een spa zit. Aan de andere kant stink je enorm ervan.

Morgen vroeg opstaan, want we gaan een hele dag op pad. Zal wel lukken met de jetlag.