Bomen en beren

12 augustus 2016 - Ferndale, California, Verenigde Staten

Op weg naar de Redwood zien we alleen maar naaldbomen die na een tijd steed hoger en dikker worden.  Langs de kust trekt de mist de bergen in en de temperatuur is van ongeveer 30 graden naar 16 gedaald. Dan zijn we in de Redwoods. De temperatuur is iets gestegen en we besluiten een trail door heet bos naar de kust en terug te gaan lopen. Nog wat drinken en koekjes voor onderweg en dan gaan.
Het bos is heel oer, dicht en jungle-achtig. We klimmen wat, gaan over beekjes en dan zien we een vader met zijn kinderen en horen zijn belletje tegen de beren. Patrick en ik worden ineens wat zenuwachtig, oh ja er zitten hier ook beren. Dapper zingend gaan we verder totdat we aan onze koekjes denken. Geen goede zet dus terug naar de richting van het visitorscentrum om daarlangs een trail te lopen.
Hierna gaan we door naar Eureka, waar ze nog veel gebouwen hebben in Victoriaanse stijl.

Dan naar onze slaapplaats waar het grootste gedeelte van de bevolking Deens is. Zij hebben als boeren half 1900 een  premie gekregen om te emigreren.