Mai Hich

22 juli 2019 - Mai Hịch, Vietnam

Vandaag gingen we om 8 uur op weg naar de volgende bestemming Mai Hich, een klein dorp in de bergen ten westen van Hanoi. Onderweg kregen we wat weetjes van onze gids. Bijv dat er 65 miljoen Vietnamezen zijn die samen op 35 miljoen brommertjes rijden. Dat bij sommige tribes getrouwde vrouwen een knot op hun hoofd dragen en er in Vietnam helmen zijn met een extra bult voor dit knotje. Hij onderwees ons de historische van Vietnam onder Russisch- ,en Frans bewind en de onafhankelijkheid. We hadden een tussenstop bij de eerste stuwdam van Vietnam en bij het Muon museum waar we uitleg kregen over de cultuur en leefgewoonten van de Muong. Na de lunch hadden we nog twee fotostops voor we in de homestay kwamen. Er was een slaapzaal voor alle ouders en in het gebouw ernaast een zaal voor alle kinderen.  Nadat de koffers op de zalen waren gezet was er een run naar het zwembad. De ouders werden haast het bad uitgekeken. Na het diner hebben zowel ouders als volwassenen elkaar weer wat beter leren kennen. Bij beide lijkt het wel goed te klikken.