Mai Hich 2

23 juli 2019 - Mai Hịch, Vietnam

Vanochtend om 8 uur ontbeten om daarna te gaan wandelen. Het ontbijt was perfect wat ook wel nodig was voor de 10 km lange wandeling in 38 graden. Het wandelpad was goed begaanbaar en bracht ons lang aanzichtkaart mooie uitzichten van rijstvelden, bergen, eng bruggetjes en vriendelijke Vietnamezen. Rond  lunchtijd hadden we de klus geklaard en kregen we lunch bij een lokale familie. Het kon niet op tijdens de lunch. Heel de familie bleef af en aan komen met lekkere gerechten. Hierna nog even uitbuiken, afscheid nemen van de familie en toen per bus op naar de rivier waar we gingen raften. Nou eigenlijk werd er voor ons gerapt en hoefde we alleen stil te zitten en te genieten. We eindigde vlak bij de homestay  en leerde nog even tussendoor hoe je bellen kon blazen met de bladeren van een lokale plant. Bij de homestay hadden we nog wat tijd om te zwemmen, te relaxen, foto’s up te loaden en ons op te maken voor het diner en de lokale dansvoorstelling van de avond. Patrick had sjans met een dame van de homestay, die hem steeds op de kont sloeg maar kreeg het hierdoor wel VOO elkaar dat de kinderen tussendoor een bord friet kregen.

Na het diner begon de dansvoorstelling en werd er van ons ook enige deelname verwacht. Gelukkig zaten de kinderen vooraan en namen zij de honneurs waar. Na de voorstelling bleef het nog een tijd gezellig en werden er zelfs Nederlands talige nummers gespeeld. Toen moest iedereen zijn bagage inpakken want we zouden ‘s ochtends vroeg weer vertrekken.