Hanoi dag 2

21 juli 2019 - Hanoi, Vietnam

Toen we na het ontbijt op weg gingen om de bezienswaardigheden van Hanoi te ontdekken bleek dit nog een hele klus met deze temperatuur en luchtvochtigheid. Met veel water , smoothies en af en toe wat eten in een restaurant met airco hebben we zowel de tempel of literaturen als het mausoleum van Ho chi min  bezocht. Verder in de namiddag zijn we de oude stad in gegaan .

’s avonds hebben we eerst een waterpuppetshow gezien. Heel toeristisch maar wel leuk en toen zijn we met het grootste deel van  de gezinnen gaan eten in het  Rooptoprestaurantt met uitzicht over een meer.

Hier bleek de flexibiliteit van de Vietnamees. We konden per gezin bestelen en  afrekenen en alles werd heel snel en achter u  elkaar uitgeserveerd. Toen we op het plein voor het meer kwamen zagen we dat het uitgaansleven bestond uit dansen op het plein. Een groep jeugd gaf een dansdemonstratie met een gettoblaster en de oudere waren aan het stijldansen. Iedereen was welkom om mee te doen.

Op weg naar het hotel wilden we nog langs de nightmarket, maar deze hield al snel op toen er een wolkbreuk kwam. Dankzij een verkoopster met plastic regenjassen konden we redelijk droog het hotel bereiken.