Even omrijden

9 augustus 2016 - Bend, Oregon, Verenigde Staten

Vandaag rijden we van Newport naar Bend. Hiervoor moeten we eerst door de bossen aan de kust, en vervolgens door de bossen/ wildernis naar Bend. Dat is 4 uur rijden volgens de planner.

Vanochtend zijn we snel op pad. De auto ingeruimd, ontbeten en een filmpje maken van het huisje. Dit lijkt een vast onderdeel te worden van het programma. Leuk voor later….

Sinds gisteren hebben we ontdekt, dat de auto satellietradio heeft. Hierdoor zijn we niet meer gebonden aan de FM, die vooral op zondag slechts enkele stichtelijke zenders bood. Nu hebben we hits, waar Julia haar Musical.ly-bewegingen/dansjes op meedoet.

De reis gaat voorspoedig, en na ca 2,5 uur gaan we lunchen aan een mooi meer in de bossen. We hadden nog een zelf gegrilde rollade over van gisteren , omdat we toen de verse tonijn hadden .

Net voor die tijd hebben we enkele aanduidingen gezien over een wegnummer die afgesloten is. We besluiten het toch te checken.  Het blijkt dat de directe weg inderdaad afgesloten is, omdat er al een maand of drie een brug kapot is. We moeten anders. Het alternatief is ca 30 minuten terugrijden naar een grote plaats, om daar via een noordelijkere route het woud door te komen.

Het omrijden was een flinke tocht, waardoor we pas tegen vijf uur in Sisters aankwamen. Dit volgens de reisgidsen onmisbaar dorpje, had een leuke winkelstraat, waar e even rondgekeken hebben. Vervolgens behoorlijk auto-moe naar Bend gereden.

Hier inkopen gedaan, snel naar het hotel en supermarkt-chinees gegeten op de kamer.

Het zwembad was midden op de parkeerplaats. Dit viel wat tegen voor Julia. Dus er is niet meer gezwommen.