Hue

29 juli 2019 - Hue, Vietnam

Vanochtend starten onze fietstocht om 8 uur. Het verkeer is hetzelfde als in de rest van Vietnam, dus de start door het centrum was met gevaar voor eigen leven. Hierna gingen we meer door de kampong. Hier leerde we wierookstokjes maken en fietsen vervolgens door naar de tempels met de graftombe van de laatste koning van dit deel van Vietnam. Hij bouwde zijn tombe en die van zijn 1e vrouw , hij had er 104, al lang voor hij overleed.

nadat we het hele complex hadden bekeken Fietste we door naar de Perfume river, waar we met een drakenbloed naar de Pagode werden gebracht. Op deze plek liet de koning een Pagode bouwen omdat er volgens de lokale bevolking daar een dame uit de hemel verscheen. Naast de Pagode was er een klooster voor monniken in opleiding. De jongens gingen hier heen met hun 6 e en doorliepen verschillende niveaus van opleiding. Tot hun 16 e kunnen ze beslissen of ze wel of geen monnik willen worden.

Na dit bezoek stapten we weer op de boot die ons naar het hotel zou brengen. Dit duurde iets langer als verwacht omdat het roer kapot was, maar de kapitein was niet voor een gat te vangen en repareerde de het in afzienbare tijd.

’s middags werd er gezwommen. De kinderen gingen met Hai naar het sportbad en de ouders bleven in het bad bij het hotel. Om zeven uur hadden we een koningsdiner, een voor toeristen opgezet diner waarbij 2 de koning en koningin moesten spelen en de rest de gasten. Dit in traditionele kleding a la Volendam. Gelukkig werd het eten heel mooi opgediend en smaakte het goed, dus werd het toch nog gezellig.